donderdag 16 juni 2022

25 jaar Creatieve Handvaardigheid

Activiteitengroep Creatieve Handvaardigheid bestaat 25 jaar. Dat is natuurlijk een feestje waard. Sinds 1 maart 1997 zijn een aantal dames begonnen met het maken van wenskaarten. Als activiteitengroep ‘Kaarten maken’ maakten ze aanvankelijk gebruik van een andere ruimte van De Boodschap. Na enkele jaren verhuisden ze naar de Oase. Later is ‘Creatief Handwerken’ erbij gekomen. Ze gingen samen verder als ‘Creatieve Handvaardigheid’.

Vanwege de coronapandemie is een jubileumfeestje er begin dit jaar bij ingeschoten, maar de leden en het bestuur wilden het 25-jarig bestaan niet ongemerkt voorbij laten gaan. Alle leden van de groep Creatieve Handvaardigheid hebben, op eigen verzoek, een consumptiekaart ontvangen. Het jubileum willen de dames ook graag aangrijpen om hun activiteiten onder de aandacht te brengen en zodoende wellicht wat nieuwe leden te werven.

Als lid van deze gezellige groep kun je wenskaarten maken zoals kerst-, verjaardags-, huwelijks-, geboorte- en condoleancekaarten. Er worden verschillende technieken gebruikt: 3D, spirelli, borduren, irisvouwen en embossen.

Houd je meer van handwerken? Ook dat is mogelijk. Voor handwerken zijn eveneens allerlei technieken mogelijk. Op dit moment wordt er vooral gehaakt, gebreid en geborduurd. Maar je kan bijvoorbeeld ook punniken, macrameeën of werken met vilt en stof.

Momenteel telt de groep Creatieve handvaardigheid nog 11 leden. Ze hanteren geen contributie maar hebben wel een lief-en-leedpotje en je zorgt voor je eigen materialen. Er is nu een zomerstop. Vanaf 6 september zijn de dames weer iedere dinsdagmiddag in de Oase aanwezig. Lijkt het jou leuk om bij deze gezellige groep aan te sluiten? Nieuwe leden zijn van harte welkom. Bel voor meer informatie naar contactpersoon Neeltje Willemen: tel. 0161-224535.

klik op een foto voor volledig beeld