Vrijwilligers

Alle activiteiten van SeniorenVereniging Rijen worden georganiseerd en begeleid door zo'n 150 vrijwillig(st)ers.

Elke activiteitengroep wordt gerund door een eigen vrijwilligersteam (ook wel genoemd bestuur, werkgroep of commissie) dat de financiën beheert en ervoor zorgt dat de activiteiten goed draaien. Ook de Oase heeft een vrijwilligersteam van gastvrouwen, waaronder een gastheer.

Daarnaast zijn er allerlei vrijwilligersgroepen die het bestuur ondersteunen of algemene activiteiten organiseren:

• Commissie Speciale activiteiten. Deze verzorgt activiteiten waaraan alle leden (na inschrijving) kunnen deelnemen.
  • Werkgroep Communicatie. Deze verzorgt de context (tekst en beeld) voor de website, de maandelijkse nieuwsbrief en eventuele extra (digitale) nieuwsbrieven, artikelen, persberichten, folders en brochures. Ook het technisch beheer valt onder de taken van de communicatiegroep.
  • Werkgroep Kerstviering. Deze verzorgt de jaarlijkse kerstviering.
  • Natuurwandelingen. Vrijwilligers organiseren in voorjaar en herfst wandelingen en geven daarbij informatie over wat er in de natuur gebeurt.
  • Ledenadministratie. Deze vrijwilligers zorgen dat de ledenadministratie ingevoerd en beheerd wordt met behulp van het ledenprogramma 'Leaweb' van KBO-Brabant.
  • Bodes en reservebodes. Deze vrijwilligers bezorgen maandelijks het blad 'ONS' van KBO-Brabant, onze eigen papieren nieuwsbrief en andere post aan onze leden.
  • Cursussen. Deze vrijwilligers helpen bij de ontwikkeling van het jaarlijkse cursusaanbod en bij de uitvoering ervan.