vrijdag 12 april 2024

Extra kennismakingsochtend voor nieuwe leden

Vanochtend was er een extra kennismakingsochtend voor onze nieuwe leden. Voor het eerst heeft SV-Rijen besloten om een dergelijke informatiedag twee keer per jaar te organiseren in plaats van één keer per jaar.

Na de laatste kennismakingsochtend in november hebben we namelijk alweer 70 leden mogen verwelkomen, zodat een extra informatiedag gewenst was.

Voor Johan Kamp, de kersverse nieuwe voorzitter, was het de eerste keer dat hij deze bijeenkomst leidde. Hij had zich prima voorbereid. Toen iedereen een plekje had gevonden en een eerste kopje koffie had gekregen, werden de aanwezige bestuursleden door hem voorgesteld. Altijd handig om te weten welke naam bij welk gezicht en functie hoort. Aan de hand van een PowerPoint presentatie werd het reilen en zeilen van de vereniging besproken, waarbij ook de relatie met KBO-Brabant duidelijk werd uitgelegd.

Naast 28 activiteitengroepen waarbij men kan aansluiten, worden er ook diverse speciale activiteiten georganiseerd. Denk daarbij aan een verwendag voor tachtig-plussers, een kerstviering, busreisjes en excursies. Deelname aan workshops en korte cursussen behoren ook tot de mogelijkheid. Het sociaal domein neemt eveneens een belangrijke plaats in. Binnen SV-Rijen zijn deskundige vrijwilligers die hulp en advies geven bij Wmo-aanvragen en bij het invullen van belastingpapieren of andere formulieren.

De aanwezigen werden overladen met informatie. Dat SV-Rijen, met ruim 1400 leden de grootste vereniging is in Gilze-Rijen, wisten de meesten niet. Dat er zoveel activiteiten en mogelijkheden voor sociaal contact zijn, was voor de meesten eveneens nieuw. Gelukkig is alles terug te vinden in de maandelijkse nieuwsbrieven en op onze website www.sv-rijen.nl, zodat alles nog eens rustig na te lezen is. En natuurlijk staan de gastvrouwen/-heren in de Oase altijd klaar om informatie te verstrekken.

Wij wensen al onze nieuwe leden een fijne tijd toe bij onze vereniging.

Klik op een foto voor volledig beeld