zondag 29 september 2024

Lionsconcert 2024, het was weer genieten

Dit jaar werd onze SVR weer uitgenodigd door Lionsclub Dongevallei om een concert bij te wonen, speciaal voor onze leden die door een beperking niet meer zelfstandig naar een concert kunnen gaan.

Het gratis muzikale programma werd, net als vorig jaar, uitgevoerd door symfonieorkest TOERMALIJN uit Vught en vond plaats in het Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch. Een van de gasten vertelt: “Met maar liefst 24 leden vertrokken we zaterdag 28 september rond 12.30 uur met de bus vanaf de Boodschap naar Den Bosch. De vele rollators werden door de chauffeur netjes in de bus gezet. Johan Broers, vrijwilliger van de commissie speciale activiteiten van SV-Rijen, ging mee als begeleider.

In het Provinciehuis kregen alle bezoekers bij binnenkomst koffie of thee met koek aangeboden. Daarna kregen we een mooie plek in de zaal toegewezen. Het optreden van TOERMALIJN, een symfonieorkest bestaande uit 40 gepassioneerde musici, kon wat ons betreft beginnen.

Het twee uur durende concert begon om 15.00 uur. Het programma bestond uit een mooie mix van originele klassieke muziek met moderne gezelligheid; via Mozart, Bach en Brahms naar Jerry Bock’s ‘Fiddler on the roof’.  Een bijzonder extraatje was een gastoptreden van de nog maar 15-jarige violiste Feline de Wit. In de pauze kreeg iedereen een drankje aangeboden, waarna door het orkest vooral bekende liederen werden gespeeld. Het publiek zong uit volle borst mee.”

Verbinden en ontmoeten was een belangrijk doel van dit concert. De gemoedelijke sfeer deze middag was het bewijs dat men hierin meer dan geslaagd is. Met speciale dank aan Lionsclub Dongevallei voor deze geweldige middag. Volgend jaar heeft het Lionsconcert een jubileum te vieren. Het 50e concert staat dan op de agenda.

Klik op een foto voor volledig beeld