donderdag 31 oktober 2019

Het Juiste Spoor sloot het zomerseizoen af

Op donderdag 24 oktober sloot de Jeu de Boulesclub Het Juiste Spoor het zomerseizoen 2019 af met het Worstenbroodtoernooi. 44 leden namen eraan deel. Zij speelden ieder twee partijen.

In de pauze werden de deelnemers door de wedstrijdcommissie getrakteerd op een lekker warm worstenbroodje. Goof van den Ouweland werd uitgeroepen tot de winnaar van het Worstenbroodtoernooi. Daarna werden de prijzen uitgereikt van de zomercompetitie 2019. De zomercompetitie begint op de dinsdag na het ingaan van de zomertijd en eindigt op dinsdag voor het begin van de wintertijd. Op elke dinsdag worden twee wedstrijden gespeeld.

De spelregels: Als een speler een wedstrijd wint met 13-4 krijg hij 9 pluspunten en uiteraard een gewonnen partij. Als hij een wedstrijd verliest met 4-13 dan krijg hij 9 minpunten en uiteraard een verliespartij. Veronderstel dat je 40 wedstrijden hebt gespeeld en 30 wedstrijden hebt gewonnen is het winstpercentage 75%. Degene die het hoogste winstpercentage heeft is de winnaar van de competitie. Bij een gelijke stand in winstpercentage is het hoogste aantal pluspunten beslissend. Elke week worden de resultaten van de speeldag verwerkt in een standen lijst en aan de leden toegezonden. Een speler moet ten minste 26 wedstrijden gespeeld hebben om in het eindklassement opgenomen te worden.

Op de laatste speeldag waren er nog twee dames die in aanmerking kwamen voor de eerste plaats: Bep en Ricky. Die dag moest de beslissing brengen. Bep won haar twee partijen en Ricky verloor haar beide partijen, waardoor Bep zeker was van de eerste plaats.

Voor de derde plaats kwamen nog vier spelers in aanmerking: Kees, Corrie, Frans en Riet. Corrie en Riet wonnen hun twee partijen. Kees en Frans wonnen ieder slechts één partij.

De einduitslag is dan ook als volgt: derde werd Ricky Verhoeven met 39 wedstrijden gespeeld, 27 gewonnen, 110 pluspunten en een winstpercentage van 69,2. Tweede werd Corrie van Tilburg met 36 gespeelde wedstrijden, 25 gewonnen, 40 pluspunten en een winstpercentage van 69,4. Winnaar werd Bep Erkeland met 41 gespeelde wedstrijden, 30 gewonnen, 114 pluspunten en een winstpercentage van 73,2 %. Voor het eerst in de clubgeschiedenis werd het podium alleen bezet door vrouwen. Ook de vierde plaats was voor een vrouw.

De wedstrijdleiding kan terugzien op een zeer geslaagde zomercompetitie. Aanstaande donderdag begint de wintercompetitie 2019-2020 en dan kan iedereen proberen om revanche te nemen op eerder geleden nederlagen.

ws