maandag 22 december 2014

Kerstviering 2014

Aan de kerstviering van SV-Rijen namen meer dan 250 leden deel. Een verslag met foto's.

De Kerstviering had als thema ‘Voor elkaar’ en werd geleid door pastor Peter Derks. De pastor stond stil bij de ellende in de wereld, maar ook bij mooie en goede dingen. Het aansteken van telkens een kaars bij de onderwerpen die werden genoemd bood ruimte voor bezinning over verschillende aspecten van het leven in deze tijd. Het thema ‘Voor elkaar’ kreeg invulling door de aandacht voor vrijwilligers, mantelzorgers en niet te vergeten opa’s en oma’s die hun kinderen ondersteunen zodat die aan het arbeidsproces kunnen deelnemen. Zangkoor Oase zong prachtig en vormde een passende omlijsting van de viering.

Na de pauze werd een toneelstuk opgevoerd. Het stuk "Er zit liefde in de lucht" van toneelgroep de Rietganzen uit Molenschot was hilarisch. De personages werden met humor neergezet. De zaal lag dan ook geregeld plat van het lachen. Alles draaide om de liefde die soms dichter in de buurt is dan je zou denken. Het decor, van de hand van Frans Kin, versterkte het professionele karakter van het optreden.