zondag 18 november 2018

Kom biljarten!

Biljarten is van oudsher een cafésport en je komt er vooral mannen tegen. Bote Hooghiemstra is zo’n man. Hij begon met 65 jaar pas met biljarten. Hij leerde het in cafés en komt daar nog steeds. Hij speelt ook bij SeniorenVereniging Rijen en is er een enthousiast bestuurslid, die graag nieuwe leden ziet komen om hen wegwijs te maken in het spel.

Want, zegt Bote: 'Iedereen kan bij SV-Rijen spelen op zijn eigen niveau, ook beginners. Je hebt een eigen keu nodig en de groep geeft je support. En … vrouwen zijn van harte welkom'.

Mooie tafels

Bote spreekt graag biljarters aan om bij SV-Rijen te komen spelen, want 'De tafels hier zijn veel beter dan die in de cafés!' Als gasten komen spelen, krijgt hij complimenten over de fantastische tafels. Zelfs professionals roemen daarover.

Het spel

In de Oase kun je kunt vrij spelen en meedoen in een onderlinge competitie. Daarnaast is er een gemeentelijk competitie, waarbij je ook speelt in Hulten, Gilze en Molenschot. Elk jaar is er in april een toernooi tussen de vier kernen, waarbij de prijsuitreiking gebeurt door de wethouder. In 2019 vindt het toernooi plaats in de Oase. Wil je ook meedoen bij vrij spelen, onderlinge competitie, gemeentelijke competitie of het jaarlijkse toernooi?

Meld je aan. Bote en al de andere biljarters zijn blij met je komst!