woensdag 03 juni 2015

Korenmiddag een succes!

De Korenmiddag in De Boodschap, georganiseerd door de Regionale Bond van Ouderenkoren, REBO Noord-Brabant, was een groot succes. Een verslag met foto's.

Ons jubilerende Seniorenkoor Oase en nog vijf andere koren uit de regio bezorgden afgelopen week een volle Rabozaal een plezierige middag. Rebo Noord-Brabant (de regionale bond van ouderenkoren) had de middaggeorganiseerd en maakte zo het 45-jarig jubileum van ons SVR-koor tot een waar festijn. Onze dirigent Jan Schellekens jubileerde ook: hij dirigeert al 12,5 jaar ons seniorenkoor Oase!

Wim Willems opende de middag en Berdie Veltrop verzorgde de presentatie.

Het repertoire van de optredende koren was zeer gevarieerd. Ons SVR-koor Oase zong, met 20 leden, heel mooi. Er was eenstemmige zang, maar ook meerstemmige. Zelfs vierstemmige zang viel te horen. Er was Nederlands repertoire, maar ook Duits, Engels, Spaans en Italiaans. Er waren klassieke en moderne liederen, vrolijke en serieuze klanken. Het grootste koor was Herfstklanken uit Made met 34 zangers. Zang en vriendschap uit Kaatsheuvel werd begeleid op een gitaar, een orgel en een Russisch snaarinstrument. Wat alle koren gemeen hadden was de ‘zin in zingen’.

De middag werd afgesloten met het door alle koren gezamenlijk gezongen lied Ik droom van Brabant. Het werd gedirigeerd door Nanny Kramers, de dirigent van het Madese koor. Het werd een indrukwekkend slot van een mooie muzikale middag.