maandag 14 mei 2018

Fietstocht naar modelvliegclub Snoepey in Dongen

Het was spannend of de fietstocht naar de vliegclub op 2 mei wel kon doorgaan. Er stond al enkele dagen een harde wind en dan kan er niet gevlogen worden. Er was wel een alternatieve datum, maar dan moesten alle inschrijvers worden ingelicht. Dat waren er al meer dan twintig.

Gelukkig kwam een dag tevoren het verlossend bericht dat de tocht kon doorgaan. De weergoden waren ons gunstig gezind. Woensdagmorgen om 10.00 stonden er 25 fietsers voor De Boodschap klaar om te vertrekken. Met een heerlijk zonnetje en wind in de rug fietsten we naar het vliegterrein van Modelvliegclub Snoepey in Dongen.

We werden daar welkom geheten door Lucien Farla met een lekker kopje koffie. Op het buitenterrein waren een aantal clubleden aan het vliegen. We zagen helikopters, drones en modelvliegtuigen in verschillende maten, zowel met brandstof als met elektrische motoren. Enthousiast vertelden de clubleden over hun toestellen. Zij voerden starts en landingen uit op hun pas gemaaid veld. Onze fietsers vonden het zeer interessant. Namens SV-Rijen bedankten we Lucien Farla en de clubleden voor de gastvrije ontvangst en de mooie show. En daarna gingen we via een andere toeristische route terug naar de Oase.