woensdag 16 november 2016

Oasekoor oogst veel waardering!

Seniorenkoor Oase heeft deelgenomen aan de korenmiddag in Kaatsheuvel van de Regionale Bond van Ouderenkoren (REBO). En met succes!

Voorzitter Cor Andeweg doet verslag:

Er deden zeven koren mee. Ze kwamen uit Kaatsheuvel, Waalwijk, Gilze, Tilburg en uiteraard uit Rijen.  Elk koor trad een keer op met zes nummers. Het Oasekoor was vlak voor de pauze aan de beurt. Het optreden was een succes als we reacties van andere deelnemers moeten geloven: "Wat zongen jullie goed!"; "We hebben van jullie genoten!"; "Jullie mogen best trots zijn"!

We waren het enige koor dat het aandurfde een nummer a capella te zingen. Dat is dus zonder begeleiding van een piano of orgel. En dat wisten de luisteraars te waarderen. Het applaus was lang en luid.

Aan het eind van de middag werd door alle koren gezamenlijk het lied "Laat maar waien" gezongen. Tweestemmig. Een mooie afsluiting. Ons koor kan terugkijken op een fijne middag, mede te danken aan de bezielende en deskundige leiding van dirigent Jan Schellekens.

Nieuwe leden zijn altijd welkom!

Het Seniorenkoor Oase telt 25 leden, waarvan er enkele meer dan 80 jaar oud zijn. En dat betekent dat het koor wel wat jeugdige versterking kan gebruiken. Vind je zingen leuk, kom dan eens kijken, luisteren en meezingen op woensdagmorgen van half tien tot elf uur in de Oase. Gelet op de leeftijden van onze zangers en zangeressen, moet zingen erg gezond zijn!