vrijdag 06 mei 2022

Onvergetelijke jubileumdag Sportgroep 50+

Sportgroep 50+ bestaat al 35 jaar. Lang was uitgekeken naar de viering dit jubileum, dat eigenlijk in 2021 gevierd zou worden. Door de pandemie werd dit steeds uitgesteld, maar op woensdag 4 mei was het zover. Om het sportieve karakter van de groep tot uiting te laten komen, werd De Leemput als locatie gekozen.

‘s Morgens werden de sporters, voormalige docenten, sportcoaches en een delegatie van het bestuur van de SVR ontvangen met koffie/thee en een lekkere appelflap. De tongen kwamen al snel los. Voorzitter André Aarsman vertelde in zijn toespraak hoe de groep 35 jaar geleden opgericht werd en hoe de afgelopen 35 jaar verlopen zijn. André verwees naar de verhuizing van de Margriethal naar Den Butter en het afscheid van de twee docenten eind 2019. De groepslessen worden nu gegeven door twee sportcoaches van de ABG-gemeenten. Ook vertelde hij over het sociale karakter van de groep, het gezamenlijke koffiedrinken, belangstelling tonen tijdens ziektes en de extra activiteiten, zoals een sjoelmiddag en jaarlijkse fietstocht.

Daarna werd over gegaan naar geheugentraining door twee spellen bingo te spelen. Er werd enthousiast meegedaan en er heerste een goede sfeer. Buiten in de zon kon men pauzeren en om 13.00 uur stond de lunch met lekkere broodjes en koffie/thee klaar.

‘s Middags kon een keuze worden gemaakt uit het spelen van midgetgolf of jeu de boules. Er werden speelgroepjes gevormd en enthousiast werd aan de slag gegaan terwijl de zon aan de hemel stond. Moe en voldaan kwamen alle leden op het terras na afloop bij elkaar om gezamenlijk een drankje te nuttigen en na te praten over een gezellige en goed georganiseerde dag. Met dank aan de feestcommissie en de vrijwilligers van De Leemput en ook zeker aan alle deelnemers.

Namens het bestuur van de SVR bedankte Charles Verhoosel de groep voor de gezelligheid die hij deze dag mocht ondervinden. Hij wenste de groep veel succes met sporten en de weg naar het 40-jarig jubileum.

ingezonden door Thea van Sunten.

Klik op de foto voor een volledig beeld.