maandag 16 juli 2018

Seniorenbridge had tekort aan prijzen!

Dinsdag 10 juli speelde Seniorenbridge SV-Rijen haar jaarlijkse fietsdrive.
Lees het verslag van een gezellige dag.

Van de totaal 73 deelnemers vertrekken om negen uur 25 fietsers vanaf De Boodschap in Rijen naar de Hooikar in Gilze. De anderen gaan op eigen gelegenheid. Jawel: ‘de Rijen gaat naar Gils!’ Een route van een kleine 15 km was uitgezet. “Waar zijn we nou?” En “Hier ben ik nog nooit geweest”. Opmerkingen die onderweg gemaakt worden. Hieruit blijkt dat dicht bij huis best nog leuke paadjes te ontdekken zijn. En warempel midden in een lange, droge en warme periode krijgen de fietsers een lichte regenbui als verfrissing.

Bij binnenkomst in de Hooikar is er voor iedereen koffie/thee met een warme appelflap. Jan van Brummelen heet als invallend voorzitter (de echte voorzitter is herstellende na een operatie) de aanwezigen welkom en wedstrijdleider Henk Weterings vertelt dat dit keer in elke lijn prijzen (wijn of bonbons) zullen vallen op de plaatsen één, op die van de dichtst bij de 50% scorende en op het voorlaatste paar. Hij geeft het startsein voor de eerste 12 spellen.

Na de lunch met een lekkere kop soep met stokbrood en een broodje kroket worden de laatste 12 spellen gespeeld. Dan is er tijd voor een aperitief en de prijsuitreiking. Het toeval wil dat uitgerekend op de plaatsen waar prijzen zouden vallen er enige ex-aequo-uitslagen zijn. Dus prijzen te weinig! Maar dat wordt goed gemaakt op de volgende bridgebijeenkomst.

De echte winnaars van de lijnen zijn:
A-lijn: Annie en Henk Janssen met 64,93%;
B-lijn: Ellen van Eijl en Jan Engel met 59,17%;
C-lijn: Henny de Bekker en Trees Peerden met 71,88%

De dag wordt afgesloten met een heerlijk Indisch buffet. Weer valt vast te stellen dat de leuze in het briefhoofd van de Seniorenbridge, ‘De club waar gezelligheid altijd troef is’, opnieuw bewaarheid is. En dat gebeurt dan op een dag dat voortdurend schoppen, harten, ruiten of klaveren troef waren.

JT