woensdag 12 juli 2017

Gezellige Fietsdrive met bar weinig fietsers

Het is 11 juli. Met maar 15 fietsers bij de 67 deelnemers speelt Seniorenbridge SVR de "Fietsdrive". Die is onderdeel uit het jaarprogramma van de club. Je kunt je afvragen of de vlag de lading nog wel dekt met elk jaar minder fietsers. “Autodrive” misschien?

Dit jaar is de club te gast bij café ’t Trefpunt in ’s Gravenmoer. Om half 11 wordt gestart met koffie/thee met wat lekkers. Dan anderhalf uur bridgen. Daar kwamen we voor. De goede luisteraar kan dan nog alleen dit soort opmerkingen horen: “Wil je eerst even het contract in het kastje invoeren”; “Twee down, oké?”; “Vier schoppen, vier schoppen, vier schoppen plus 1 en vier schoppen”. En meer van dit soort voor niet-bridgers onbegrijpelijke taal.

Aperitief, goed verzorgde broodjeslunch en een uur extra pauze. Deze wordt besteed aan een wandelingetje door het dorp, een bezoek aan het in dameskringen bekende ’t Winkeltje of een uurtje rust op het terras. Vanaf half drie wordt weer anderhalf uur gebridged.

Goed vier uur is de prijsuitreiking. De prijzentafel is dit keer extra goed gevuld, omdat de heer Bos, de eigenaar van ’t Trefpunt, ook voor een aantal leuke prijsjes gezorgd had. Voor de een valt de uitslag mee. De ander had op een betere score gerekend. Bridge blijft een spel vol onvoorspelbare verrassingen.

De dag wordt afgesloten met eten: een grote variëteit aan gerechten zoals nasi, bami, saté, kroketten, frikadellen, stokbrood, frites, enz. En dit alles zo veel men wil!

Aan het eind dankt de voorzitter, Berry van Nistelrooij, zijn medebestuurders voor de goede organisatie van het geheel. En ook bedankt hij de heer Bos met zijn personeel voor de perfecte verzorging en vriendelijke bediening. En: “vergeet niet om je consumptiekaart in te leveren en te betalen”.

Dit was opnieuw een dag waarop gezelligheid de hele dag weer troef was.

jt

Foto: De winnaars van de fietsdrive 2017