vrijdag 31 mei 2024

Spannend aspergetoernooi jeu de boulesclub

Donderdag 23 mei werd door de toernooicommissie van de Jeu de Boulesclub ‘Het Juiste Spoor’ het jaarlijkse aspergetoernooi georganiseerd. 32 leden hebben hieraan deelgenomen.

Voor zover mogelijk waren alle deelnemers gekleed in wedstrijdkleding, welke gesponsord is door Huisveld Schilderwerken. Het weer was de Jeu de Boulesclub goed gezind. Onder een stralend zonnetje werden twee wedstrijden gespeeld.

De asperges werden zoals elk jaar geschonken door Boer Peeters aan de Zwarte Dijk te Rijen. In de pauze werden door de voorzitter van de club de prijzen uitgereikt van de wintercompetitie 2023-2024. Deze competitie is gewonnen door Cees van Tilburg. Tweede en derde zijn Ans van Heijst en Jules Segers geworden.

In de pauze konden de deelnemers onder het genot van een drankje en een hapje de nodige nieuwtjes met elkaar uitwisselen. Na de pauze werd de tweede partij gespeeld. Toen de wedstrijddampen waren opgetrokken kon de toernooicommissie de eindstand opmaken.

Als derde waren Bertha Bink, Wim Schaffelaars en Bep Erkeland gelijk geëindigd met twee gewonnen wedstrijden en 13 pluspunten. Tweede was Jakob Quist met twee gewonnen wedstrijden en 17 pluspunten. Winnaar was Riet Jonkers met twee gewonnen wedstrijden en 23 pluspunten. De winnaars kunnen gaan genieten van de asperges.

De Jeu de Boulesclub dankt Boer Peeters voor het belangeloos schenken van de asperges en Huisveldschilderwerken voor het sponseren van de wedstrijdkleding. De toernooicommissie kan terugzien op een geslaagd toernooi.

Ingezonden door Wim Schaffelaars

Klik op een foto voor volledig beeld