maandag 06 januari 2020

Sportclub 50+ nam afscheid van docenten

Ans van Heesch en Carla Busselaar hebben jarenlang Sportgroep 50+ begeleid. Begin 2020 namen ze afscheid. Ze worden opgevolgd door twee sportcoaches van de gemeente.

Woensdag 18 december was de laatste les van het jaar voor de leden van Sportgroep 50+. Het was tevens de laatste les voor Ans van Heesch en Carla Busselaar, de docenten die na 34 jaar afscheid namen van de sportieve groep, waaraan zij beiden vanaf medio 1986 tot op heden 'meer bewegen voor senioren' hebben gegeven. Mede dank zij hen, hebben we nu een sportieve, gezellige en sociale groep.

Voor deze ochtend had Michiel, één van de nieuwe docenten (buurtsportcoaches) in samenspraak met Stan, een les met een feestelijk tintje georganiseerd. Iedereen deed enthousiast mee aan de Oud-Hollandse spelen. De groep werd onderverdeeld in teams van tien sporters, met voor elk team een coach. Ans en Carla hadden ieder een team. Onderdelen als levend Master mind, Boter kaas en eieren, met pittenzakjes gooien op pilonnen, slalomhockey, aantal ballen raden enzovoort, kwamen aan bod. Iedereen deed enthousiast mee. Na een uur werd het eindsein gegeven. In de foyer werd koffie en cake geserveerd en de nieuwe docenten maakten het aantal behaalde punten bekend, waarbij ook enkele kleine prijsjes uitgereikt werden. Het team van Ans behaalde het hoogste aantal punten.

Hierna begon het officiële gedeelte: een afscheid na 34 jaar. Na een lovende speech van voorzitter André Aarsman, ontvingen de dames heel toepasselijk een kerststukje en cadeaubonnen. Enkele sporters hadden het initiatief genomen tot een inzameling bij de leden. Heel leuk! De sporters hadden ieder op een A4-tje een rijm, verhaaltje of knutsel gemaakt met herinneringen voor Ans en voor Carla. Dit alles werd aangeboden in een mooi versierde map. Voor zover wij begrepen hebben, werd dit door Ans en Carla nog het meest gewaardeerd en ze kijken terug naar een leuke, gezellige ochtend met veel verrassingen. Zij gingen heel voldaan naar huis.

Als groep bedanken wij Ans en Carla nogmaals voor hun tomeloze energioe. Ook voor hun inzet bij extra activiteiten en voor hun betrokkenheid bij de leden. Wij wensen hen natuurlijk veel succes voor de toekomst.

Wij zien onze oud-docenten graag bij de extra activiteiten die wij organiseren en natuurlijk bij het 35-jarig jubileum van Sportgroep 50+ in 2021!