woensdag 03 april 2024

Staande ovatie tijdens algemene ledenvergadering

Vanmiddag moesten er extra stoelen worden bijgezet in de Theaterzaal van De Boodschap. Maar liefst 120 leden kwamen naar de algemene ledenvergadering de SVR. Het afscheid van voorzitter Truus Noij en penningmeester Charles Verhoosel waren hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste reden van de hoge opkomst.

Truus opende om 13.30 uur de vergadering met het voorstellen van de bestuursleden. Het is altijd fijn om een gezicht bij een naam te kennen. ( ook HIER op de website te vinden). Daarna werden de punten besproken die op de vergaderagenda stonden. Alle jaarstukken werden zonder vragen en opmerkingen vanuit de zaal vastgesteld.

Het financiële gedeelte werd door Ad Bink voor zijn rekening genomen. Ad heeft afgelopen jaar als kandidaat bestuurslid al een poosje 'stage' gelopen bij de SVR. Hij heeft de aftredende penningmeester, Charles Verhoosel, geholpen met het opstellen van de financiële stukken. De toelichtingen die daarbij hoorden, waren voor iedereen duidelijk. Tenslotte werden de twee nieuwe bestuursleden gekozen. Vorig jaar was al bekend dat de voorzitter en de penningmeester hun functies beschikbaar zouden stellen, want als je 80 jaar wordt, is het logisch dat je de verantwoordelijkheid een keer wil overdragen aan een jongere generatie. Ad Bink neemt als penningmeester de rekenmachine over van Charles Verhoosel en Johan Kamp mocht uit handen van Truus Noij de voorzittershamer ontvangen.

Charles Verhoosel heeft vier jaar de financiën van de SVR beheerd. Dat heeft hij zeer professioneel en met groot verantwoordelijkheidsgevoel gedaan. Als kartrekker van het nieuwe SVR-koor ‘Oud Goud’ blijft hij nog nauw betrokken bij de SVR. Hij houdt nu meer tijd over voor een andere hobby van hem; het schrijven van een boek over zijn familiegeschiedenis.

Truus Noij stopt na zes jaar als voorzitter van de SVR. Ze is daarnaast negen jaar bestuurslid geweest bij KBO-Brabant en was ook een aantal jaar voorzitter van de ondernemingsraad in een ziekenhuis. Een zeer drukke periode waarin ze zelf ziek werd, de SVR met verve door de coronatijd loodste, problemen met onder andere de gemeente oploste én trots was op het geslaagde 70-jarig jubileumfeest en de verbouwing van de Oase. De leden bedankten haar daarvoor terecht met een langdurige staande ovatie.

Na de vergadering werd er nog een gezellig uurtje aan vastgeplakt, onder het genot van een drankje en lekkere hapjes.

Klik op een foto voor volledig beeld