woensdag 08 maart 2017

Succesvolle snertdrive van de bridgers

Op 7 maart speelde de bridgeclub van SVR de jaarlijkse snertdrive. Vorig jaar voor het eerst werd de drive 'thuis' gespeeld, in de Oase. Omdat dat heel goed bevallen was, dit jaar weer.

Ongeveer 20 deelnemers maakten onder begeleiding van Tini van der Velden eerst een fikse wandeling langs de plassen van boswachterij Dorst. Een aantal actievelingen verrichtte inmiddels in de Oase de voorbereidende werkzaamheden. Om half 11 staat de bridgezaal er 'gesteven en gestreken' bij. Klaar om de 87 deelnemers (43 paren en een wedstrijdleider) met koffie/thee en appeltaart te ontvangen.

Voorzitter Berry van Nistelrooij heet allen welkom. Hij bedankt de organisatoren, in het bijzonder Jan van Brummelen die het leeuwendeel voor zijn rekening nam, en wedstrijdleider Henk Weterings, die voor het bridgen kon beginnen met assistentie van Henny van den Udenhout eerst nog wat organisatorische rimpeltjes moest gladstrijken. Dan wordt er gebridget: drie tafels van vier spellen.

Tegen twaalven worden de speeltafels in no time omgetoverd tot leuke lunchtafels met placemats en servetten. Voor de snert en roggebrood met spek! Voor de kwaliteit van de snert tekende opnieuw Frank Wagemakers. Voor de paar bridgers, die wel graag bridgen maar echt geen snert lusten, zijn er broodjes. Er is snert genoeg. Wie nog een kop wil, kan nog een keer inscheppen.

De tafels worden weer omgebouwd tot bridgetafels voor nog drie keer vier spellen. Er zijn per lijn drie prijsjes: voor de hoogste score, voor de nummer zeven en voor de voorlaatste. Wijn en bonbons. Het bridgeplezier wordt nog verhoogd met tussendoor hapjes en drankjes. Dat laatste weliswaar op eigen kosten.

De winnaars: Annie Martens, Corrie Klaassen, Cis Haagh, Ria van Dongen, Wil Simons en Jan van den Bleek.Rond drie uur is het met spelen gedaan. De bridgespullen gaan de kast in. De voorzitter presenteert de uitslag. De winnaars worden bekendgemaakt. A-lijn: Annie Martens & Corrie Klaassen met 70,54%. B-lijn: Cis Haagh & Ria van Dongen met 65,18%, net als vorig jaar! C-lijn: Wil Simons & Jan van den Bleek met 65,63%.

Daarna dankt de voorzitter de vrijwilligers van de Oase voor hun service en alle aanwezigen voor hun prettige deelname aan deze bridgedrive. Tot slot werden nog een aantal door Fien van den Brekel gebreide en ter beschikking gestelde shawls verloot.

jt