dinsdag 25 september 2018

Vrijwilligers hadden een leuke dag!

Onze vrijwilligers kregen als dank voor hun inzet een verrassingsdag aangeboden. Lees het verslag en bekijk de foto's.

Op vrijdag 21 september gaan twee volle bussen met vrijwilligers naar het eerste verrassingsadres. In Oisterwijk stoppen de bussen voor de industriële setting van de Koninklijke Vereniging Leder ( K.V.L.) in de mooi gerestaureerde leerfabriek, ooit de grootste van Europa.

In 2014 vestigde tv-kok Robèrt van Beckhoven zich hier om aan iedereen te laten zien dat het bakkersambt meer is dan een halfje wit.

Bij aankomst worden we verrast met koffie/thee en daarbij heerlijk gebak dat eigenlijk te mooi is om op te eten. Er worden veel foto’s van gemaakt. Daarna is er een professionele uitleg terwijl we door een 45 meter lange gang lopen langs de grote brood- en banketbakkerij en de winkel waar het brood, de chocolade, bonbons, koekjes en snoep worden verkocht.

Rond vier uur gaan we allemaal weer in de bussen en is het wéer spannend wat het volgende adres zal zijn. Na ruim een half uur stoppen we bij de Efteling om naar de uitspanning “de Raveleijn” te gaan, waar 3 tot 6 keer per dag een show wordt opgevoerd met vijf paarden. Ruiters gekleed in een prachtig harnas laten gevaarlijke acties zien. Een grote vuurspuwende draak, vijf raven, een uil en een valk stelen de show. Het geheel is leuk en soms griezelig om te zien.

In het sfeervolle restaurant ‘Het Wapen van Raveleijn’ krijgen de vrijwilligers een Bourgondisch diner. Bijzonder daarbij is dat de middeleeuws geklede dames van de bediening ons betrekken bij het opdienen van de gerechten. Kortom, een gezellig en ongedwongen samenzijn en een leuk uitstapje! Dank aan de Wil en Hanneke voor de organisatie!