Warning: array_shift() expects parameter 1 to be array, boolean given in /var/www/vhosts/sv-rijen.nl/httpdocs/lib/Baakbeeld/Website/Core/Site.php on line 91

Filmdocumentaire

dinsdag 26 november 2024 - 13:30 tot 15:30

locatie: Theaterzaal van de Boodschap

Op dinsdag 26 november zal Heemkring Molenheide in CC de Boodschap de documentaire ‘Overleven in de schaduw van het vliegveld’ vertonen. Deze voorstelling is speciaal bedoeld voor de leden van SeniorenVereniging Rijen en de Zonnebloem Rijen-Molenschot.

Aanvang 13.30 uur. De toegangskaart kost € 2,50.

Deze voorstelling was ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding gepland in 2020, maar is door het invallen van Corona komen te vervallen. Dit jaar is het 80 jaar geleden dat Gilze-Rijen werd bevrijd.

In deze door Heemkring Molenheide ontwikkelde documentaire wordt met foto’s, filmfragmenten, interviews en gesproken woord een beeld van het leven tijdens de oorlog geschetst. De documentaire laat zien wat er allemaal voor afschuwelijks gebeurde in onze gemeente, dorpen, onze wijken en onze straten. Ook de kinderen van toen komen aan het woord.

Dit mag u niet missen! De documentaire duurt 2 maal 45 minuten met pauze.

Zodra de kaarten beschikbaar komen, laten wij het jullie weten.